Burgemeester Abou Taleb

Onze organisatie trekt veel mensen uit de buurt, omgeving en de stad. Van kinderen tot ouderen, zowel man als vrouw. Veiligheid is daarom een belangrijk onderdeel waar we altijd op moeten letten. Het is geen discussiepunt meer dat Islamofobie toeneemt in Rotterdam. Organisatiea die een gebedshuis huisvesten zijn steeds vaker doelwit van vandalisme, bedreigingen en provocaties.

De alertheid van de burgemeester van Rotterdam en de (voorzorgs)maatregelen die zijn genomen om de veiligheid van deze organisaties te verhogen vinden we op zijn plaats. In het jaar 2018 is er een goede samenwerking geweest tussen de gemeente Rotterdam, SPIOR, Nederlandse Islamitische Federatie en ons. Deze samenwerking aan het project is ten einde gekomen middels een werkbezoek van Ahmed Aboutaleb, de burgemeester van Rotterdam. Tijdens zijn bezoek hebben we het niet allen gehad over de veiligheid, maar ook over de toegevoegde waarde die organisaties als Stichting Birlik leveren.

Onze samenwerking met de gemeente Rotterdam, SPIOR en het werkbezoek van de burgemeester stellen we zeer op prijs. Het is een voorbode om meer met elkaar te doen en meer voor elkaar te betekenen.

Skills